Partners

De partners zijn van onschatbare waarde voor Giving Back. Zij ondersteunen ons niet alleen financieel, maar leveren ook mentoren voor het Studentenprogramma en inhoudelijke kennis en kunde voor het Masterprogramma. Daarnaast krijgen veel studenten de kans op een stage, bijbaan of afstudeeropdracht bij een van onze partners. Waarom vinden deze bedrijven Giving Back zo belangrijk?

AkzoNobel

Diversity and Inclusion AkzoNobel employs about 35.000 talented people all over the world who are passionate about paints and coatings. Reaching our goals and ambitions and delivering high performance can only be done when everybody can bring their best self to work. To achieve this, we focus on creating an inclusive and diverse working environment. For AkzoNobel diverse and inclusive workplace means creating an organization where people feel included, respected and engaged. We want to attract talent from across all demographics and make sure our workforce reflects the societies and markets in which we do business. We believe it is important that our management teams reflect the diversity of our overall workforce as well, because diverse and inclusive teams are better able to understand our customers and innovate to meet their current and future needs. Our long-term Diversity and Inclusion Commitments focus on: • Fostering an inclusive culture • Building and facilitating internal diversity and inclusion networks • Strengthening our leadership diversity Watch Isabelle Deschamps, AkzoNobel’s General Council and member of the Executive Committee, talk about diversity and inclusion.

Albert Heijn

Albert Heijn is sinds 1 september jl. onze partner. Wij gaan er alles aan doen om Albert Heijn mee te nemen in ons verhaal dat het een unieke kans is om, naast je maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen, een diverse community studenten aan je te binden. Graag wil ik Albert Heijn mede namens alle andere partners het volgende toe te wensen: Van harte welkom bij de Giving Back familie! Zonder onze partners als collectief zijn er geen Giving Back programma’s mogelijk. Wij zijn erg trots op al onze mooie en zeer constructieve partners!   Directeur Stichting Giving Back Karim El-Khetabi
Partner Giving Back - Allen&Overy

Allen&Overy

Allen & Overy is ruim tien jaar intensief betrokken bij Giving Back. Onze oud-partner Steven Schuit was een groot deel van deze tijd voorzitter van het bestuur. Toen hij in 2009 mede het studentenprogramma lanceerde, raakten veel meer A&O’ers betrokken bij de stichting. Ons kantoor vindt het heel goed dat deze studenten begeleiding krijgen zodat zij hun potentieel volledig kunnen benutten, hun kansen op een goede baan kunnen vergroten en een rolmodel kunnen worden voor anderen. Het is bijzonder om samen met andere partners aan het studentenprogramma te bouwen. Ik denk dat de betekenis van het programma voor de studenten verschilt. De een zoekt een netwerk, de ander begeleiding bij zijn studie en een derde zal zich vooral aangetrokken voelen door het inhoudelijke programma. De combinatie van deze elementen maakt het programma in mijn ogen uniek. Als ik kijk naar de betekenis van Giving Back voor ons kantoor, dan valt me op dat we zelf ook weer leren van de studenten, met name over het aantrekken en behouden van medewerkers met uiteenlopende culturele achtergronden. Diversiteit past ook erg bij ons kantoor met 44 vestigingen in 31 landen. De jongeren die ik heb ontmoet vind ik zonder uitzondering getalenteerd, gemotiveerd en erg betrokken bij Giving Back en bij elkaar. Giving Back is dus veel meer dan een programma.
Partner Giving Back - BakerMcKenzie

BakerMcKenzie

Baker McKenzie Amsterdam N.V. telt meer dan 300 medewerkers, waarvan circa 160 advocaten, fiscalisten, notarissen en economen. Het was het eerste advocatenkantoor in Nederland dat zich aansloot bij een multinationaal netwerk (1957) en het eerste kantoor met een geïntegreerde civielrechtelijke, fiscale en notariële praktijk. Baker McKenzie verleent sinds 1945 hoogwaardige adviezen en juridische diensten aan een groot aantal van ‘s werelds meest dynamische en succesvolle organisaties. Het bijstaan van cliënten bij het doorgronden van en gedijen in verscheidene juridische, politieke, sociale en economische systemen heeft ons niet alleen tot een van de grootste advocatenkantoren in de wereld gemaakt, maar ook tot het eerste kantoor dat werkelijk wereldwijd aanwezig was. Baker McKenzie heeft 78 kantoren in 46 landen en telt wereldwijd meer dan 6000 plaatselijk bevoegde en internationaal ervaren advocaten, notarissen, fiscalisten en economen. Weten waarom Baker McKenzie partner van Giving Back zijn? Bekijk deze video. 2. Waarom zijn jullie partner van Giving Back geworden? Wij geloven als kantoor heel erg in de aanpak van Giving Back; persoonlijk en tegelijkertijd zakelijk en carrièregericht. Middels dit partnership willen we niet alleen iets ‘terugdoen’, maar hopen we ook ambitieuze studenten aan ons te binden die anders misschien niet zo snel zouden aankloppen bij een groot kantoor op de Zuidas. Daarnaast horen we veel enthousiaste verhalen van collega’s over hoe inspirerend het contact met de studenten is – het mentorschap is ook voor hen echt een verrijking. 3. Waarom werkt diversiteit op de werkvloer, volgens jullie? Voor een bedrijf met een zo breed spectrum aan cliënten en met zo’n groot internationaal netwerk als het onze is het niet meer dan logisch dat ook ons personeelsbestand een afspiegeling moet zijn van de maatschappij en van de organisaties waar we mee en voor werken. Steeds meer cliënten eisen dat ook wij met een divers team aan tafel komen – een ontwikkeling die wij toejuichen. Daarnaast presteren bedrijven simpelweg beter als zij mensen in dienst hebben met verschillende culturele en etnische achtergronden. Ze worden creatiever, vernieuwender en beter in staat om goede adviezen te geven omdat ze vanuit meerdere standpunten kunnen denken. 4. Wat zouden jullie onze studenten mee willen geven? Hier kunnen we kort over zijn – ga je dromen achterna, werk er hard voor en geef niet op. Hoe divers de achtergronden van onze collega’s ook zijn, wat ze gemeen hebben is dat ze de lat hoog leggen en een drive hebben om het beste uit zichzelf en uit hun team te halen, zodat ze het beste resultaat kunnen behalen voor onze cliënten. En ondertussen bouwen ze aan sterke relaties en vriendschappen, waarbij successen worden gevierd en tegenslagen samen worden aangepakt. Of het je ambitie is om op een groot kantoor te werken of juist meer een niche organisatie, met bovenstaande eigenschappen kom je er wel. En mocht Baker McKenzie jouw interesse hebben, staan we altijd open voor een kop koffie om de mogelijkheden te bespreken!

Cargill

Cargill wil verschillende mensen met verschillende achtergronden, denkbeelden en ideeën in haar organisatie. Daar past de opdracht van Giving Back heel mooi bij. Het mes snijdt aan twee kanten want als global company in de voedingsindustrie zijn we geïnteresseerd in talentvolle mensen en kunnen wij veel betekenen voor deze jongeren. We geloven in hun ontwikkelingsmogelijkheden en werken mee aan het wegnemen van de obstakels die zij op hun weg tegenkomen. Geld geven is altijd makkelijker dan tijd vrijmaken, maar maatschappelijk verantwoord ondernemen is gewoon doen en hard werken. Tientallen van onze medewerkers zetten zich in hun eigen tijd vol overgave in om als coach een student te begeleiden. Wij stellen hun commitment heel erg op prijs. Ik zie dat de scholieren en studenten over het algemeen heel leergierig, ambitieus en enthousiast zijn. Ook merk ik dat onze eigen medewerkers veel van ze leren.
DIF | Partner Giving Back

Dif

Wie is DIF? DIF is een toonaangevend onafhankelijk fonds management bedrijf. Wij investeren in hoogwaardige infrastructuuractiva die stabiele cash-flows op lange termijn genereren, zoals projecten voor hernieuwbare energie en kerninfrastructuurprojecten in Europa, Noord-Amerika en Australazië. DIF heeft een multidisciplinair en internationaal team van ca. 110 professionals in acht kantoren, gevestigd in Amsterdam (Schiphol), Frankfurt, Londen, Luxemburg, Madrid, Parijs, Sydney en Toronto. Waarom zijn jullie partner geworden van Giving Back? DIF is de afgelopen 10 jaar erg succesvol geweest en is snel gegroeid. Wij vinden het belangrijk dat onze projecten, organisatie en werknemers bijdragen aan de ontwikkeling van anderen. Voor onze werknemers betekent dit dat er geld en tijd beschikbaar is vanuit DIF om hiervoor hun professionele en persoonlijke vaardigheden in te zetten. Giving Back past goed bij onze ambitie om anderen op deze manier verder te helpen bij het realiseren van hun ambities en mogelijkheden. Waarom werkt diversiteit? Met ruim 100 man in dienst op verschillende continenten komen wij dagelijks een diversiteit aan culturen en gewoontes tegen. De mate waarin een organisatie hiermee om kan gaan is mede bepalend voor het succes van DIF op de lange termijn. Door deze diversiteit ook op de werkvloer te stimuleren vergroten we de mate waarin DIF als organisatie hiermee om kan gaan. Welke boodschap hebben jullie voor onze studenten? Om vooral te geloven in je eigen kansen en niet te aarzelen om anderen (inclusief je mentor) om hulp te vragen.

ING

Het doel van Giving Back past heel goed bij de maatschappelijke verantwoordelijkheid die wij als ING willen nemen. Als wij ambitieuze studenten kunnen helpen die door hun achtergrond wat minder vanzelfsprekend een carrière kunnen beginnen, dan steken we daar met veel plezier tijd en geld in. Het studentenprogramma spreekt ons tevens aan omdat we een potentieel aan nieuwe medewerkers aanboren die we anders minder goed in het vizier hebben. Ook doen we mee omdat we kunnen leren van de andere partners die al langer bij Giving Back betrokken zijn. Het is prettig om in een nieuwe setting met succesvolle bedrijven te sparren over diversiteits- en duurzaamheidsvraagstukken. We gaan graag een samenwerkingsverband aan buiten de financiële sector om zo te kunnen bijdragen aan een betere maatschappij. We willen graag zelf investeren en verwachten er veel voor terug te krijgen.

ANGELIQUE MEDDELER

Global Head of Client Services ING

Partner Giving Back - Loyens&Loeff

Loyens&Loeff

Ministerie van Defensie

Defensie is sinds de zomer van 2016 partner van Giving Back. Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers ervaring en kennis opdoen met mentoring en coaching. Daarbij is het een groot doel om, qua personeelsbestand, een gezonde afspiegeling van de huidige maatschappij te zijn, want we geloven in de kracht van inclusiviteit. Defensie heeft studenten van Giving Back veel te bieden: de mentoren zijn stuk voor stuk professionals die een ambitieuze loopbaan achter de rug hebben. Maar ook de activiteiten waar studenten van Giving Back aan mee mogen doen geven hen de kans hun netwerk te verbreden en te zien wat Defensie allemaal te bieden heeft voor zowel militaire – als burgermedewerkers. Visa versa verbeteren onze mentoren hun mentorvaardigheden, maar raken zij ook vertrouwd met leidinggeven aan, en samenwerken met medewerkers met een bi-culturele achtergrond. Daarbij krijgt Defensie de kans om zich te presenteren aan een groep die moeilijker te bereiken is. Het is dus een win win situatie van alle kanten. Ik zie uit naar verdere samenwerking en hoop op een vruchtbare relatie waar alle partijen jarenlang voordelen van ondervinden.

KOLONEL NIELS TEN ANSCHER

Directeur Dienstencentrum Personeelslogistiek

PWC

Via Giving Back heeft PwC toegang tot een groep talentvolle scholieren en studenten die eerder voor ons ‘verborgen’ bleef. Sinds we onze zoeklichten jaren geleden ook op deze doelgroep hebben gericht, profileren we ons beter als werkgever en lukt het om meer talent aan ons te binden. Wij vormen nu steeds meer teams met een uitgebalanceerde diverse samenstelling waardoor wij onze dienstverlening nog beter op de markt kunnen afstemmen. Giving Back is een prachtige organisatie die de persoonlijke ontwikkeling van scholieren en studenten centraal stelt en hen ervan bewust maakt wie ze zijn en wat zij kunnen. Als deze jongeren het beste uit zichzelf en het Giving Back-programma weten te halen, zullen zij zich breder ontwikkelen en eerder een relevante passende baan weten te vinden dan anderen. Zo zijn wij als werkgever weer in staat om het beste uit hen te halen.

HR Manager PwC

Partner worden?

Deelt ook uw bedrijf de doelen en ambities van Giving Back? Vindt u het belangrijk dat ambitieuze jongeren met een diverse culturele achtergrond een kans krijgen? En ziet u de meerwaarde die jonge talenten voor uw organisatie kunnen bieden? Word dan ook partner in ons Studentenprogramma. Wij komen graag met u in contact.