Partners

De partners zijn van onschatbare waarde voor Giving Back. Zij ondersteunen ons niet alleen financieel, maar leveren ook mentoren voor het Studentenprogramma en inhoudelijke kennis en kunde voor het Masterprogramma. Daarnaast krijgen veel studenten de kans op een stage, bijbaan of afstudeeropdracht bij een van onze partners. Waarom vinden deze bedrijven Giving Back zo belangrijk?

AkzoNobel

Toen ik werd benaderd voor het Giving Back-programma was mijn interesse meteen gewekt. Ik heb zelf een studerende zoon van 23 en was benieuwd naar de motivatie van Giving Back deelnemers – hun problemen en hoe ze dingen aanpakken. Zijn die heel anders dan voor mijn zoon en zo ja, waar zou ik ze mee kunnen helpen? Het programma geeft de deelnemers extra bagage mee om op de arbeidsmarkt aantrekkelijk voor de dag te komen. Het zijn getalenteerde jonge mensen waar de ambitie van af straalt. Met mijn scholier heb ik open gesprekken over zijn studie, mijn werk en onze privélevens. Op deze manier kan ik op een natuurlijke manier reflecteren, adviseren en vertrouwen opbouwen. Je inzetten voor de samenleving is een belangrijk onderdeel van de AkzoNobel-cultuur en ik ben er trots op dat ik daar via Giving Back invulling aan kan geven. Met ons Human Cities initiatief, dat al onze maatschappelijke activiteiten omvat, is ons doel het leven leefbaarder en inspirerender te maken voor alle mensen.

Albert Heijn

Albert Heijn is sinds 1 september jl. onze partner. Wij gaan er alles aan doen om Albert Heijn mee te nemen in ons verhaal dat het een unieke kans is om, naast je maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen, een diverse community studenten aan je te binden. Graag wil ik Albert Heijn mede namens alle andere partners het volgende toe te wensen: Van harte welkom bij de Giving Back familie! Zonder onze partners als collectief zijn er geen Giving Back programma’s mogelijk. Wij zijn erg trots op al onze mooie en zeer constructieve partners!   Directeur Stichting Giving Back Karim El-Khetabi

Allen & Overy

Allen & Overy is ruim tien jaar intensief betrokken bij Giving Back. Onze oud-partner Steven Schuit was een groot deel van deze tijd voorzitter van het bestuur. Toen hij in 2009 mede het studentenprogramma lanceerde, raakten veel meer A&O’ers betrokken bij de stichting. Ons kantoor vindt het heel goed dat deze studenten begeleiding krijgen zodat zij hun potentieel volledig kunnen benutten, hun kansen op een goede baan kunnen vergroten en een rolmodel kunnen worden voor anderen. Het is bijzonder om samen met andere partners aan het studentenprogramma te bouwen. Ik denk dat de betekenis van het programma voor de studenten verschilt. De een zoekt een netwerk, de ander begeleiding bij zijn studie en een derde zal zich vooral aangetrokken voelen door het inhoudelijke programma. De combinatie van deze elementen maakt het programma in mijn ogen uniek. Als ik kijk naar de betekenis van Giving Back voor ons kantoor, dan valt me op dat we zelf ook weer leren van de studenten, met name over het aantrekken en behouden van medewerkers met uiteenlopende culturele achtergronden. Diversiteit past ook erg bij ons kantoor met 44 vestigingen in 31 landen. De jongeren die ik heb ontmoet vind ik zonder uitzondering getalenteerd, gemotiveerd en erg betrokken bij Giving Back en bij elkaar. Giving Back is dus veel meer dan een programma.

MARIEKE VAN HOOIJDONK

Partner Allen & Overy

Cargill

Cargill wil verschillende mensen met verschillende achtergronden, denkbeelden en ideeën in haar organisatie. Daar past de opdracht van Giving Back heel mooi bij. Het mes snijdt aan twee kanten want als global company in de voedingsindustrie zijn we geïnteresseerd in talentvolle mensen en kunnen wij veel betekenen voor deze jongeren. We geloven in hun ontwikkelingsmogelijkheden en werken mee aan het wegnemen van de obstakels die zij op hun weg tegenkomen. Geld geven is altijd makkelijker dan tijd vrijmaken, maar maatschappelijk verantwoord ondernemen is gewoon doen en hard werken. Tientallen van onze medewerkers zetten zich in hun eigen tijd vol overgave in om als coach een student te begeleiden. Wij stellen hun commitment heel erg op prijs. Ik zie dat de scholieren en studenten over het algemeen heel leergierig, ambitieus en enthousiast zijn. Ook merk ik dat onze eigen medewerkers veel van ze leren.

JOS ZWIENENBERGHR

Director Cargill Nederland

ING

Het doel van Giving Back past heel goed bij de maatschappelijke verantwoordelijkheid die wij als ING willen nemen. Als wij ambitieuze studenten kunnen helpen die door hun achtergrond wat minder vanzelfsprekend een carrière kunnen beginnen, dan steken we daar met veel plezier tijd en geld in. Het studentenprogramma spreekt ons tevens aan omdat we een potentieel aan nieuwe medewerkers aanboren die we anders minder goed in het vizier hebben. Ook doen we mee omdat we kunnen leren van de andere partners die al langer bij Giving Back betrokken zijn. Het is prettig om in een nieuwe setting met succesvolle bedrijven te sparren over diversiteits- en duurzaamheidsvraagstukken. We gaan graag een samenwerkingsverband aan buiten de financiële sector om zo te kunnen bijdragen aan een betere maatschappij. We willen graag zelf investeren en verwachten er veel voor terug te krijgen.

ANGELIQUE MEDDELER

Global Head of Client Services ING

Ministerie van Defensie

Defensie is sinds de zomer van 2016 partner van Giving Back. Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers ervaring en kennis opdoen met mentoring en coaching. Daarbij is het een groot doel om, qua personeelsbestand, een gezonde afspiegeling van de huidige maatschappij te zijn, want we geloven in de kracht van inclusiviteit. Defensie heeft studenten van Giving Back veel te bieden: de mentoren zijn stuk voor stuk professionals die een ambitieuze loopbaan achter de rug hebben. Maar ook de activiteiten waar studenten van Giving Back aan mee mogen doen geven hen de kans hun netwerk te verbreden en te zien wat Defensie allemaal te bieden heeft voor zowel militaire – als burgermedewerkers. Visa versa verbeteren onze mentoren hun mentorvaardigheden, maar raken zij ook vertrouwd met leidinggeven aan, en samenwerken met medewerkers met een bi-culturele achtergrond. Daarbij krijgt Defensie de kans om zich te presenteren aan een groep die moeilijker te bereiken is. Het is dus een win win situatie van alle kanten. Ik zie uit naar verdere samenwerking en hoop op een vruchtbare relatie waar alle partijen jarenlang voordelen van ondervinden.

KOLONEL NIELS TEN ANSCHER

Directeur Dienstencentrum Personeelslogistiek

Nuon/Vattenfall

Voor wie uit een omgeving komt waarin studeren, zelfontwikkeling en netwerken niet vanzelfsprekend is, is het studentenprogramma van Giving Back een uitkomst. Nuon is sinds enkele jaren partner en is in die jaren ongelooflijk veel talenten tegengekomen. Wij zijn er een groot voorstander van dat ambitieuze studenten met de nodige hulp tot wasdom kunnen komen. Of dat nou bij ons is of bij een ander bedrijf. Het is voor de hele maatschappij belangrijk dat deze talenten een plek in de samenleving krijgen die past bij hun kwaliteiten. Als je met de studenten praat, herken je gewoon de ambitie bij jezelf. Dat is ontzettend leuk om te zien. We komen jongeren tegen die meerdere studies tegelijk doen, een bijbaan hebben en ook nog actief zijn in commissies of het bestuur van de Giving Back Students Community. Dat is een behoorlijke workload en daar heb ik bewondering voor. Het mentorschap is voor onze medewerkers ook heel waardevol. We zien een bijna gelijkwaardige uitwisseling van kennis en ervaring waaraan beide partijen veel hebben. It works both ways. Dat is het mooie van dit programma. Het is voor Nuon niet alleen geven, het is ook een kwestie van heel veel krijgen.

HR manager Nuon/Vattenfall

PwC

Via Giving Back heeft PwC toegang tot een groep talentvolle scholieren en studenten die eerder voor ons ‘verborgen’ bleef. Sinds we onze zoeklichten jaren geleden ook op deze doelgroep hebben gericht, profileren we ons beter als werkgever en lukt het om meer talent aan ons te binden. Wij vormen nu steeds meer teams met een uitgebalanceerde diverse samenstelling waardoor wij onze dienstverlening nog beter op de markt kunnen afstemmen. Giving Back is een prachtige organisatie die de persoonlijke ontwikkeling van scholieren en studenten centraal stelt en hen ervan bewust maakt wie ze zijn en wat zij kunnen. Als deze jongeren het beste uit zichzelf en het Giving Back-programma weten te halen, zullen zij zich breder ontwikkelen en eerder een relevante passende baan weten te vinden dan anderen. Zo zijn wij als werkgever weer in staat om het beste uit hen te halen.

HR Manager PwC

Partner worden?

Deelt ook uw bedrijf de doelen en ambities van Giving Back? Vindt u het belangrijk dat ambitieuze jongeren met een diverse culturele achtergrond een kans krijgen? En ziet u de meerwaarde die jonge talenten voor uw organisatie kunnen bieden? Word dan ook partner in ons Studentenprogramma. Wij komen graag met u in contact.